תכנים: התמקדות בגיל הרך, א' ב', בעיקר בשפה והבנת הנקרא. זה הבסיס לכל לימוד עתידי. לכן: "7. לימוד אנגלית ומחשב בכיתה א. " - לא ולא.
אנו מתמקדים בייצור רובוטים, אנשים בעלי מומחיות טכנולוגית גבוהה אך בעלי תרבותיות ואתיקה נמוכים. זה אולי משתלם בטווח הקצר, רווח כלכלי קצר טווח למדינה ולפרט סביב ענף צר, בסיכון גבוה, הגורם להגדלת הפערים בחברה.
תפקיד מערכת החינוך זה לבנות דור חדש לעם ולמדינה, לא לייצר כ"א ל-8200 ולתעשיית ההיטק. לכן: "8. תגבור לימודי מדע וטכנולוגיה. וקידום לימוד מקצועות בעלי פוטנציאל כלכלי, כגון חינוך לתעשייה, מלאכה ולהיי-טק." - לא ולא.
הוראה:
"3. ... העלאת הדרישות המקצועיות תיצור עודף ביקוש על היצע של עובדי הוראה ובהכרח תביא להעלאת שכר העבודה של המורה." - ???
זה לא קרה בעבר, ולא יקרה בעתיד, כאשר המעסיק הינו מונופוליסט. כללי ביקוש והיצע עובדים בשוק חופשי.