כוכי עם עד

אייצג את- הוותיקים
למען תעסוקה ועדכון חוק הקצבאות.
אטמיע תפישת חינוך רב דורי ,הכשרות מותאמי צרכים במרחב המוניציפלי –
חזון
כוכי עם עד
Color_Strip.png
נושאים שקרובים ללבי
קצת עלי
ילידת ישראל, שירתי בחיל האוויר כפקידת מבצעים בטייסת, נשואה + 2 וסבתא, גרה בכפר סבא. למדתי באוני' ת"א ובאוני' חיפה – יש לי שבעה תארים שונים בנוסף ללימודי תעודה.
עיסוקי המרכזי היה בחינוך בתיכון בו מילאתי שורת תפקידים, ממורה לבגרות ועד ניהול ופיקוח. במקביל עסקתי בהנחיית קבוצות, בייעוץ זוגי ובאימון אישי.
באלפי מנשה כיהנתי כחברת מועצה ופעילה. בהיותי כבר סבתא צעירה הזדמנה לידי האפשרות המופלאה לשליחות בהודו. שם הקמתי וניהלתי את "הבית הישראלי החם" לנפגעי סמים.
אקטיביסטית משמעותית בנשים עושות שלום ובארגונים נוספים וחולמת על עשייה ציבורית שאין משמעותית ממנה - בכנסת.
חוץ מזה

אייצג כ-20% מכלל הציבור - הוותיקים!
למען תעסוקה ועדכון חוק הקצבאות.
אטמיע תפישת חינוך רב דורית והכשרות מותאמי צרכים במרחב המוניציפלי – כמקבלת החלטות אעבוד קשה למענכם!


חוויתי את פירותיה הבאושים של הקורונה, שנחשפו דרך נכדיי ודרך חיי האישיים בשני שדות מרכזיים: החינוך והגיל השלישי. ואת
שניהם ארצה לקדם בעבודתי כנבחרת ציבור בכנסת: כיודעת דבר בחינוך וכאזרחית וותיקה יזמית לעניין טיפול באזרחים הוותיקים: יוזמה שהגיעה ללשכת השרה, למנכ"ל הגיל השלישי בג'וינט ולמדען הראשי, סמנכ"ל מחקר ותכנון, שחשבו שהתוכנית ראויה ביותר ועליה להתבצע – את זה אביא לכנסת!

כיזמית בנשמתי, כמי שמכירה היטב את ההתנהלות החינוכית בכל רבדיה, כמי שעדה לתוכניות רבות ומצויינות, שהובילו לשינוי מהותי קטן מאוד יחסית – רוצה להציע מתווה לשינוי מהותי בשני תחומים אלו ולייצר מעבר מריכוזיות יתר לביזור ע"י העברת מרבית הסמכויות בחינוך לרשויות, כפי שנעשה בפועל ברבות מהן במהלך הקורונה. לממשלה מוצע בזאת להתמקד בעבודה במרחב המדיני-ביטחוני ולהחזיר עטרה ליושנה למשרד החוץ ולמשרד הביטחון כדי להניע מחדש תהליכי שלום וסיום הסכסוך עם שכנינו הקרובים.

מציעה לכלול במשה"ח ארבעה מינהלים: חינוך, תרבות, מדע וספורט, שיקיימו ביניהם זיקות מעשיות משמעותיות. תקציב החינוך היום כ-80 מיליארד ומוצע שתקציבי השאר יועלו לרמת הנורמה הנהוגה ב- OECD.
על ידי תכלול ואיגום משאבי מימון והון אנושי ברמת המטה וברמת המרחב המוניציפלי ומוסדותיו נוכל לבנות אקוסיסטם רלוונטי לכלל מרכיבי החינוך האמורים, ולהבין את התמונה הגדולה. כל זאת ועוד יאפשרו הישגים מתקדמים ומצויינים בכל רכיבי המערכת החינוכית תוך חינוך והפנמה של ערכי הדמוקרטיה השיתופית.

בהתייחס לתפיסת עולם, המעודדת יצירת הקשרים רחבים, נוכל לראות במרכיבי החינוך כחוליות מקשרות למרחב – הגיל השלישי! בכך שהחינוך יהפוך לרב-דורי: מגיל לידה ועד זקנה כל עוד אדם כשיר ומעוניין. בכך שנדאג לאומני ישראל לסוגיהם לעת זקנתם, בכך שנדאג להנגיש פעילות גופנית לכל וותיקי המדינה, ובכך שנשתמש בידע ובמיומנות המדענים הוותיקים להצמחת חממות תמיכה לעסקים חדשים המתכתבים עם התמחותם, כמו גם יעשירו בשיתוף הידע שלהם אזרחים וותיקים מתעניינים וסקרנים. מערך כזה יכול להתאפשר, אם נהפוך את משרד החינוך למטה לעיצוב המדיניות החינוכית, לתקצוב ולהבאת בשורות חדשנות בשדה החינוך העולמי, בעוד שאת הרשויות המוניציפליות נהפוך לזרוע המבצעת של המדיניות החינוכית באופן דינמי ואדפטיבי למצב המשתנה.
עלינו לאפשר אוטונומיה לקדום יוזמות וכיוונים מקומיים: מרמת תוכנית האב ועד רמת הפיקוח על המנגנונים שהם עצמם בנו. זאת בהתחשב בצרכי האוכלוסייה בהקשר התרבותי הספציפי ובמטרות, שהציבו לעצמם. המשרד יעמיד לרשות מערכות החינוך האוטונומיות מנגנוני עזרה בהתאם לצורך והדרישה- כך עושים חינוך!

תמכו בי כאן: https://forms.gle/qS3KAj6TUL62CdLt6
קישורים
תגית-מועמד-רשמי.png