אם הבנתי נכון, יהיה בית ספר מסויים למקצוע מסויים, מה שיכול להקשות על הורים שאין באפשרותם להביא את הילדים לבית ספר הרחוק מהם מבחינה גאוגרפית. עדיף ליצור בתי ספר מקצועיים הפתוחים לכמה מסלולי הכשרה מקצועיים.
כבר היום מערכת החינוך מתוקצבת בכספים רבים, אך לא מנצלת אותם כמו שיכלה לנצל אותם (ניתן לראות את זה במדד הOECD של תוצאות מבחני הפיזה, כמובן שיש בעיותיות מסויימת בהסתכלות הספציפית על תחומי המדע) תכנית שכזו, בה המורים אמורים להיות בעלי ידע עמוק במקצוע על מנת להכשיר את התלמידים אמור לעלות כסף רב למדינה. מה עושים עם זה?
אולי אפשר לתת מעין הכוונה מקצועית ואישית לכל תלמיד מה הנושא שמתאים לו (בגילאים האלו רוב התלמידים ילכו לאן שהחברים שלהם ילכו).
לא הבנתי לגמרי מה יהיה השינוי בבתי הספר היסודיים בפרקטיקה. אשמח להסבר.
שינוי ראדיקלי כזה של מערכת החינוך ידרוש גם שינוי ראדיקלי בקבלה במוסדות להשכלה גבוהה. האם יש לך פיתרונות גם לנושא זה?
אם הבנתי נכון, יהיה בית ספר מסויים למקצוע מסויים, מה שיכול להקשות על הורים שאין באפשרותם להביא את הילדים לבית ספר הרחוק מהם מבחינה גאוגרפית. עדיף ליצור בתי ספר מקצועיים הפתוחים לכמה מסלולי הכשרה מקצועיים.
כבר היום מערכת החינוך מתוקצבת בכספים רבים, אך לא מנצלת אותם כמו שיכלה לנצל אותם (ניתן לראות את זה במדד הOECD של תוצאות מבחני הפיזה, כמובן שיש בעיותיות מסויימת בהסתכלות הספציפית על תחומי המדע) תכנית שכזו, בה המורים אמורים להיות בעלי ידע עמוק במקצוע על מנת להכשיר את התלמידים אמור לעלות כסף רב למדינה. מה עושים עם זה?
אולי אפשר לתת מעין הכוונה מקצועית ואישית לכל תלמיד מה הנושא שמתאים לו (בגילאים האלו רוב התלמידים ילכו לאן שהחברים שלהם ילכו).
לא הבנתי לגמרי מה יהיה השינוי בבתי הספר היסודיים בפרקטיקה. אשמח להסבר.
שינוי ראדיקלי כזה של מערכת החינוך ידרוש גם שינוי ראדיקלי בקבלה במוסדות להשכלה גבוהה. האם יש לך פיתרונות גם לנושא זה?