top of page

היום ברמאללה - מפגש בין הדמוקרטית והוועדה לקשר עם החברה הישראלית של הרש"פ

עודכן: 30 בינו׳ 2021

במפגש שיזמה חנאן אלסאנע, פעילה חברתית בדואית ומועמדת הדמוקרטית לכנסת ה-24, נכחו מהצד הישראלי פרופ' אהוד שפירא - יו"ר המזכירות הזמנית של הדמוקרטית, ירון סיון - חבר המזכירות הזמנית, ומועמדי הדמוקרטית לכנסת יעלה רענן וחיים שדמי.

ביקור הדמוקרטית ברמאללה היה במסגרת מימוש המחוייבות של הדמוקרטית ל״יחסי שכנות טובה ושלום״ על פי חוקתה (סעיף 3 בחוקה). בשיחה שהתפתחה בביקור הציגה הדמוקרטית את אנשיה, עקרונותיה וחוקתה, והמארחים הציגו את הרצון שלהם בהכרה ישראלית ובצורך בסיום הכיבוש.


חנאן אלסאנע, מועמדת הדמוקרטית לכנסת אמרה כי: "מטרת הפגישה הייתה היכרות, מתוך אמונה שאם אנחנו רוצים לעבוד בשותפות, שוויון ודמוקרטיה - חשוב לנו להיות גם עם השותפים האחרים בשלום. אנו מאמינים כי לסכסוך הישראלי-פלסטיני יש השפעה גם על הביטחון הפנימי שלנו ועל הכלכלה - ולכן כחברת כנסת מטעם הדמוקרטית אפעל לשיתוף פעולה עם העם הפלסטיני לכינון יחסים מלאים ובטוחים עבור שני העמים."


מהצד הפלסטיני נכח יו"ר הוועדה ד"ר מוחמד אלמדני שהביע את הערכתו למפלגה ואמר כי "חייבים להרבות מפגשים מסוג זה. רק כאשר החברה הישראלית תבין שדרישות הצד הפלסטיני הינן דרישות זכויות יסוד, נוכל להתקדם לעבר שלום אמיתי. ממשלת ישראל חייבת לפעול בצדק ואמינות כלפי אזרחיה, וכך תקדם את השלום."


פרופסור אהוד שפירא, מייסד המפלגה ויו"ר המזכירות הזמנית: "התרגשנו לנסוע היום ולפגוש את שכנינו הקרובים, הצגנו להם את רעיון הדמוקרטית, החזון שלנו לשוויון בין יהודים וערבים בישראל, ולשכנות טובה ושלום בין העמים. המפגש היה מאוד פשוט, אישי ומשמח. אני מאמין שהוא התחלה של דיאלוג ישיר אשר הינו המסלול הנכון והטבעי להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני"


לפרטים נוספים

שומרוני-בן זאב תקשורת

אייל - 054-8065655 / יפעת - 052-8743030


בתמונה הראשונה: מימין - מוחמד אלמדני והצוות שלו ומשמאל פרופ' אהוד שפירא.


בתמונה השנייה מימין לשמאל: יעלה רענן, אשרף אלעג'רמי, פרופ' אודי שפירא, ירון סיון, חנאן אלסאנע, חיים שדמי וד"ר זיאד דרוויש.


קרדיט צילומים: מפלגת דמוקרטית - חירות, שוויון וערבות הדדית.








174 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הזמנה לכנס סולידריות לחברה ישראלית יהודית-ערבית משותפת, שוויונית ודמוקרטית

*مؤتمر تضامن للمجتمع الاسرائيلي عربا ويهودا معا , عل اساس المساواة المجتمعية* *המטרה: שיח של א.נשי מפתח מחד והציבור הרחב מאידך, לחשיבה ודרכי פעולה לשם הקמת ארגון ומפלגה שימלאו את החלל שנוצר.* מדובר על

סיכום הכנס לסולידריות ולאיחוד פוליטי במחנה היהודי-ערבי המשותף 7/11/2022

تلخيص مؤتمر التضامن وتوحيد الصفوف من ناحية سياسية بالحزن العربي-اليهودي المشترك (נוסח ערבי של סיכום זה, מעבר לפסקאות המבוא, נמצא בהכנה ויפורסם בהמשך) תודה לכל 150 משתתפות.י הכנס לסולידריות ולאיחוד השו

bottom of page