top of page

עדכוני דמוקרטית - 18.1.2021

עודכן: 30 בינו׳ 2021





חברות וחברי הדמוקרטית שלום!


שבוע בלבד עבר מאז השקנו את הדמוקרטית בבלפור


, ואני שמח לכתוב לכם שוב. יש הרבה מה לעדכן אז המכתב קצת ארוך...


  • אתם חלק מ 3,500 מתפקדים מכל רחבי הארץ, ממטולה ועד אילת, כפי שאתם יכולים לראות בתמונה כאן משמאל. נשמח מאוד אם תעזרו לנו לצמוח ולצרף עוד מתפקדים. כולנו שואפים שהבסיס האנושי של הדמוקרטית יהיה איתן וייצוגי, ואת זאת נשיג רק על ידי צירוף עוד ועוד מתפקדות ומתפקדים. אני מבקש מכל אחד ואחת מכם שתזמינו את המשפחה, החברים, השכנים, הקולגות, והמפגינים אתכם להצטרף לדמוקרטית. קל מאוד להזמין אחרים בווצאפ, ברשתות החברתיות ובמייל, וגם מפגינים (שיסרקו קוד קיו.אר. מהנייד שלכם) דרך דף השיתוף שלנו באתר.


  • מאז שהכרזנו על קיום בחירות מקדימות, יותר מארבעים חברות וחברים הצטרפו כמועמדים לרשימה ש


ל הדמוקרטית לכנסת. אפשר לראות את הרשימה המעודכנת כאן. המועמדים שלנו הם מלח הארץ: לוחמות ולוחמים לצדק חברתי, לשלום, לשוויון אזרחי בכל מובניו ואופניו, לטוהר המידות, להגנה על כבוד האדם וחרותו, ונגד שחיתות שלטונית. יש בהם נשים וגברים, יהודים וערבים, חרדים, דתיים וחילוניים, מוסלמים ונוצרים, סטרייטים ולהטבים, דרוזים ובדואים – כולם עם מחויבות עמוקה לערכי הדמוקרטיה של חרות, שוויון וערבות הדדית, אשר אצל חלקם אף מוכחת בעשיה רבת שנים. חלקם עדיין לא אספו את עשרות חתימות התמיכה הנדרשות כדי להפוך למועמדים רשמיים של הדמוקרטית. ברצוני לעודד אתכם לקרוא על המועמדים, ולהוסיף את תמיכתכם לאלו אשר עדיין חסרים אותה (בסוף דף הפרטים על כל מועמד).

  • גייסנו על כה כ- 225,000 ש״ח מדמי החבר (20 ש״ח) ותרומות קטנות. זה בין עשירית למאית מתקציב הבחירות של מפלגות אחרות. אין לנו כרגע תורמים פרט לכם – חברות וחברי הדמוקרטית. אפשר לתרום עד 11,500 ש״ח לתא משפחתי (קפסולה) המתגוררת באותה כתובת. כל תרומה נוספת תתקבל בברכה, כאן.

  • אנחנו פעילים ברשתות החברתיות, וכולכם מוזמנים לעזור על ידי שיתוף והדהוד המסרים של הדמוקרטית, של החברים בה, ושל מועמדיה לרשימה לכנסת. אפשר לראות תקציר של פעילותנו בערוץ החדשות באתר הדמוקרטית. אתם מוזמנים לשתף כל פריט מידע משם שתחפצו.

  • מועמדינו לכנסת יפגשו אתכם היום בחמישה מוקדי הפגנות: בלפור וגשר המיתרים, קיסריה, חולון, גשר ההלכה וגשר חמד. נתראה שם!

  • ברצוני להזכיר את התאריכים הקרובים המשמעותיים לנו:

    1. יום חמישי 21.1: סגירת רשימת המועמדים לכנסת של הדמוקרטית. אם יהיו פחות מ 120 מועמדים, אז בבחירות המקדימות רק נסדר את רשימת מועמדינו לכנסת. אם יהיו יותר מ 120, אז גם נבחר מתוכם את 120 הראשונים. וזאת בתנאי שלפחות מחצית מהרשימה תהינה נשים. למשל, אם תהיינה רק 40 מועמדות, הרשימה תוכל לכלול רק 80 מועמדות ומועמדים, גם אם יש יותר מ-40 מועמדים. תקוותי, שתהיה לנו רשימה של 120 מועמדות ומועמדים לכנסת שאינם נופלים במאומה מחברי הכנסת הנוכחיים, ושכל חבריה ירגישו גאווה וכבוד להיות ברשימת הדמוקרטית לכנסת.

    2. מוצ״ש 23.1: סגירת ספר המתפקדים לדמוקרטית אשר יוכלו להצביע בבחירות המקדימות.

    3. יום שני 25.1, משמונה בבוקר ועד חצות: בחירות מקדימות. כל מתפקד באמצעות הטלפון הנייד שלו, אשר מספרו אומת בזמן ההתפקדות. כמה ימים לפני יום הבחירות נאפשר לכל מתפקד לוודא שאכן הוא יוכל להצביע באמצעות הטלפון הנייד שלו, וננסה לפתור כל תקלה לפני יום הבחירות.


אחת השאלות אשר כולנו נשאלים, כמפלגה חדשה אשר זה עתה קמה, היא האם נעבור את אחוז החסימה ומה נעשה כדי למנוע ״בזבוז קולות״. ברצוני להבהיר הן את ההחלטות הרלוונטיות של הדמוקרטית בנושא, וכן את רוח הדברים כפי שאני רואה אותם מדיונים עם חברות וחברי הדמוקרטית אשר הייתי שותף להם:

  • הדמוקרטית לא קמה בגלל או עבור הבחירות הקרובות. הן נחתו עלינו בהפתעה. על פי תקנון הדמוקרטית, יש לקיים בחירות מקדימות לרשימת הדמוקרטית לכנסת תוך 30 יום מיום ההכרזה על בחירות כלליות, וכך אנו עושים.

  • לפני הגשת הרשימות לכנסת ברביעי בפברואר, אנחנו (חברות וחברי הדמוקרטית) נחליט באם להגיש רשימה לכנסת, ואם כן, האם להגיש את הרשימה בה בחרנו כרשימה עצמאית או כסיעה ברשימה עם עוד מפלגות.

  • אם הגשנו רשימה עצמאית, אז שבוע לפני הבחירות נצביע שוב (חברות וחברי המפלגה) באם להשתתף בבחירות הכלליות, או למשוך את הרשימה.

מה ינחה אותנו בהחלטותינו? נראה לי שאצל רבים מאתנו מתגבשת ההכרה, שהכלל שצריך להנחות את צעדינו בטווח הקצר הוא – מה ישרת את הדמוקרטית ומטרותיה בטווח הארוך. השינוי העמוק שאנו מבקשים לגרום לו בחברה הישראלית ובסדרי השלטון בישראל לא יקרה בבת אחת, וכולנו מחויבים להיות חלק ממנו בטווח הארוך. על כן, עלינו לפעול בבחירות הללו באופן שישאיר אותנו מחוזקים יותר לבחירות הבאות, בין אם הן תהיינה בחירות מקומיות או כלליות. אני מאמין שהתהליך הדמוקרטי שאנו עוברים כעת הוא התנסות מעשירה ומלמדת בעשיה דמוקרטית, וכי נצא ממנו בשלים יותר וחזקים יותר, ועם הנהגה נבחרת נפלאה. יחד עם הנהגה זו נכלכל את צעדינו בהמשך בתבונה, מתוך נכונות לפעולה בטווח הקצר יחד עם מחשבה לטווח הארוך.


אני מזכיר כי תפקיד וועדת הבחירות המקדימות הוא לאפשר הליך בחירות שוויוני והוגן. אנו נותנים למועמדים לכנסת להציג את עצמם בפניכם, חברות וחברי הדמוקרטית, ובפני הציבור בכלל: באתר הדמוקרטית, בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ובעיתונות הכללית, הכתובה והמשודרת. וכל זאת – בלי שהמועמדים יוציאו מכספם האישי או יגייסו תרומות אישיות לשם כך.


כולנו מוזמנים להיות שותפים מלאים בבניית מפלגה שנהיה גאים בה, נרצה להצביע לה, ונפעל בכל מאודנו למען הצלחתה, שהיא הצלחת הדמוקרטיה בישראל.


בידידות,

אודי שפירא


66 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סיכום אסיפת הריבון במוצ"ש 10.9.2022, וקישור להצבעה בעניין הריצה לכנסת

(קישור להצבעה בהמשך פוסט זה) באסיפה ובפגישות הכנה שקדמו לה, יו"ר המזכירות עדכן וסיכם את אירועי החודשים האחרונים. בתום תהליך גיבוש המצע והתקנון בחודש יוני התכוונו לפתוח בתהליך ארוך טווח של שיקום ובנייה

סיכום כנס הדמוקרטית מיום 24.4.2022

המפלגה הדמוקרטית הישראלית חירות, שוויון, ערבות הדדית ואחוות עמים במולדת סיכום כנס הדמוקרטית מיום 24.4.2022 המזכירות: עיאד נסאר, אורלי רפמן, אורי אפנצלר-ירדני, אלי אקסלרוד, אבי עופר (יו"ר) יו"רים בכנס

bottom of page